C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2014

Utmaningen omg 12 - Tipsen - Div 2 mellersta norrland!

Av Crille - 14 augusti 2014 18:43

Under säsongen 2014 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning.

Vem har egentligen bäst koll på div 2 mellersta norrland?
C´sportsbloggen, Fotbolly eller Fotbollz?



C´sportsbloggens tips omg 12


Frösö IF-Ope IF 2 5-1
Ruif startade upp höstomgången med spela bortamatch mot BIK SK,  det blev förlust 0-3 en förlust som blev lite större och siffrorna ljuger lite. Man stod upp bra mot serieledarna och man hade flera farliga lägen.  Tyvärr så gjorde man två självmål vilket gjorde att man inte orkade hämta upp. IFK Timrå har fortfarande inte inlett höstsäsongen då deras första match blev flyttad.  Senaste matchen man spelade var hemma mot BIK SK där det blev förlust 2-4.  Enligt rapporter jag fått så var det mer tur än skicklighet som gjorde man hämtade upp 0-4 till 2-4.  Jag tycker Remsle UIF har en bra chans att ta hem 3 poäng.  Laget är svårslagna hemma på Remslevallen oavsätt vilket lag som kommer på besök. Hos Ruif är det stora förhoppningar om att lagets anfallare Elin Tjällberg kan komma göra comeback här efter sin långtidsskada

BIK SK-Alnö IF 1-2
BIK SK bara fortsätter att vinna i serien -senast blev det 5-1 seger borta mot Myssjö/Oviken. Till den här matchen får man klara sig utan Sandra Näslund och Jessica Jonsson som har lämnat truppen.  Alnö IF har sett riktigt vassa ut efter hösomgången startas.  Segern 3-2 hemma mot Frösö IF senast imponerar,  i den matchen saknade man dessutom Pernilla Lundgren i Truppen.  Jag tror Micke Brundins trupp kommer bli att räkna med i höst.
Mitt tips:  Alnö IFs formtopp håller i sig även efter denna match!  Tror man vinner matchen knappt.


IFK Timrå-Myssjö/Oviken 4-2
IFK Timrås säsong så här långt har varit en stor besvikelse.  Man var inför säsongen tippad vara med och slåss om seriesegern. Just nu ligger man bara femma i serien och man har dessutom släppt in hela 18 mål -vilket inte är bra om man tänkt vara ett topplag.  Förlusten 0-3 borta mot Remsle UIF var nog ett hårt slag,  då man troligen hade räknat med seger i den matchen.   Myssjö/Oviken bara fortsätter och fortsätter att förlorade.  Det är inte roligt när ett lag förlorar så mycket som laget gör,   nu har Myssjö/Oviken förstärkt spelartruppen för att förhoppningsvis ta den där efterlängtade segern snart.  
Mitt tips:   Myssjö/Oviken kämpar på bra,  men IFK Timrås bredd avgör efter 90 minuter.

Härnösands SK-Remsle UIF 1-1
Härnösands SK har ännu inte spelat någon match på höstomgången ännu.  Svårt att säga vart laget står.  Jag är ganska säker tränarparet Ahlenius/Ödlund kört på bra på bra på HSKträningarna.  Man är garanterat oerhört revanchsugna efter man åkte på en tung derbyförlust mot BIK SK 2-4 i sista matchen innan uppehållet.  Jag kan bara bara hålla med min tips kollega Per Lagerbäck -I Remsle UIF finns det en stark fotbollskultur.  År efter år tappar man många spelare och s.k förståsigpåare dömer ut laget om att man kommer bli ett lag för botten.  Ändå överträffar dessa örståsipåare säsong efter säsong.   Segern 3-0 senast hemma mot IFK Timrå bevisar ju att laget fortfarande man är att räkna med -trots man tappat målspottaren Johanna Byström och målvakten Matilda Bylund.  Konstgräs är inget favoritunderlag för Ruif,  därför bör Härnösands SK vara storfavoriter här?
Mitt tips:  Ruif kniper en pinne från HSK, trots HSK har seriens giftigaste anfallspar i Molly Bergqvist/Sanne Pettersson.



Helgens omgång
2014-08-15 19:00  Frösö IF - Ope IF 2
2014-08-16 15:00  Bik SK - Alnö IF
2014-08-16 15:00  IFK Timrå - Myssjö/Ovikens IF
2014-08-16 15:00  Härnösands SK - Remsle UIF FF
2014-08-20 19:00  IFK Timrå - Härnösands SK


* Härnösands SK-Remsle UIF -  kommer live-rapporteras.
 


Utmaningen Tolfte omgången

                                                    
C Sportsbloggen  = Christer Olofsson
Fotbolly = Hans Backlund
Fotbollz  = Per Lagerbäck

* Fotbollz tips
* Fotbolly tips

     
Nionde omgången av utmaningen slutade med att Hasse Backlund/Fotbolly tog hand om första platsen.
Nu får vi under jaga!  Känns som Mr Lagerbäck också kan bli en farlig utmanare nu när han inte har sin Storsjöcupen som stör. Jag kommer göra mitt bästa för jag ska komma högre upp.

Resultaten tionde omgången
                                  Efter varit varit bästa tippare fyra veckor i rad så lyckades C´sportsbloggen
  bli bästa tippare en vecka.  Ett trendbrott?  Njae jag vet inte,  ser fortfarande Mr Backlund som storfavorit
  till att ta hem utmaningen. Vi bakom ledaren fortsätter att jaga!


Sammanställning samtliga omgångar
                         

Omgångs vinnare:
1: Fotbollz
2: Fotbollz
3: C´sportsbloggen
4: C´sportsbloggen och Fotbolly

5: C´sportsbloggen och Fotbolly

6: C´sportsbloggen, Fotbolly o Fotbollz
7: Fotbolly
8: Fotbolly
9: Fotbolly
10: Fotbolly
11: C´sportsbloggen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards