C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 14 maj 2016

Utmaningen omg 5 - Tipsen - Div 1 Norrland! Damfotboll

Av Crille - 14 maj 2016 08:09

Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning.

Vem har egentligen bäst koll på Elittan? 
C´sportsbloggen, av Fotbollz?

 
Regler
Rätt resultat = 2p
Rätt tecken = 1p

Lördag 14:00
Alviks IK - IFK Åkullsjön 3-1
Här går jag in på tipset direkt istället för ta det sista av allt. Tipset Alviks IK som säsong efter säsong är svårslagna hemma Liko Arena - tar en stabil seger.  Senaste omgången tappade poäng borta mot skrällgänget Storfors AIK 3-3 -  tappade då man hade 3-2 ledning fram till matchminut 88 då Storfors Linn Viklund slog inte kvitteringen. IFK Åkullsjön har efter fyra spelade omgångar förlorat 4 matcher.  Till lagets försvar kan ju sägas man har haft tuffa matcher -  dom klara förlusterna har kommit mot seriens överlägsna lag Team TG & Assi IF.   Kan ärligt säga jag känner jag inte riktigt vet vart jag har laget.

15:00
Bik SK - Själevads IK 2-2
Detta kommer blir precis vad som kan förväntas. Kommer bli riktigt hett derby,   BIK då man måste börja plocka poäng för inte man ska tappa för mycket på övriga topplag. Känslan BIK kan ta poäng - Själevad går självklart in som favoriter då man slagit BIK i träningsmatcher och inomhusdm + Själevad är oerhört stärkta efter förra omgången 4-2 hemma mot Moröns BK.  Veronica Lundholm har gjort comeback,  frågan är hur mycket hon kommer att spela?   Jag tror BIK plockar viktig poäng här.

16:00
Mariehem SK - Notvikens IK 2-2
Mariehems IK har inlett årets säsong ganska svagt - man har inte riktigt nått upp  till dom nivåerna som man kan förvänta sig att laget ska vara på.  Laget är ju tippad ta en topp 5 placering, då måste man vinna hemmamatcherna. Och man har ju alltid varit svårslagna hemma på MSK Arena. Notvikens IK tippade jag inför säsongen som enda laget som skulle kunna ev ställa till det för Team TG & Assi IF.  Laget har vunnit 3 av 4 spelade matcher - men jag tycker inte man imponerat som man kunnat förvänta sig.  Förlusten: var borta mot Moröns BK 1-2.  Mitt tips här är att den här matchen slutar med 1 poäng till båda lagen. 

Söndag 12:00
IFK Timrå - Assi IF 0-3
IFK Timrå har i  mina ögon stått för en riktigt stark säsongsstart.   Var nog många som hade tippat laget i botten inför säsongen.  Men man har stått för riktigt stark 4 första matcher -  där man spelat in 7 poäng och man ligger just nu 6 i serien. Lagets amerikanskor:  målvakten Hanna Clark,  utespelarna Bupe Okeowo & Anna Evans har gett laget extra tyngd.  Assi IF stod för otroligt imponerande seger senast då man bortaslog främsta konkurenterna Team TG FF 1-0 på bortaplan.   Tipset:  Självklart kommer Assi IF ta femte raka segern - men jag tror IFK Timrå kommer sälja sig dyrt för inte tappa poäng. 

Krokom/Dvärsätt IF - Team TG FF 0-5
Är Krokom/Dvärsätt på gång... två raka matcher utan förlust.  1-1 hemma mot Mariehems SK senast och omgången innan tog man tre tunga poäng när man borta besegrade BIK SK med 2-1.  Team TG FF förlorade gruppfinalen hemma mot Assi IF 0-1.  Så det är garanterat ett oerhört revanchsuget lag som kommer och besöker Krokom/Dvärsätt på Hissmovallen.

Morön BK - Storfors AIK 3-1
Moröns BK har den här säsongen ett starkt lag som också kan ställa till det för många lag i serien. Moröns Paulina Larsson kommer hjälpa laget ta många poäng. Laget åkte på en riktigt skrällförlust senast då man förlorade på bortaplan mot Själevads IK 2-4.  Storfors AIK har omgång efter omgång överraskat på mig,  laget har plockat fler poäng vad jag hade tippat laget skulle ha tagit efter 4 omgångar.  Kanske kommer jag få äta upp detta,  men jag tror Moröns BK fixa tre poängaren här.

 

C´sportsbloggens tips omg 5
                                                                    
                                                             
  = Per Lagerbäck

 
Regler
Korrekt resultat  = 2p
Rätt tippat teclen = 1p

* Fotbollz tips
     


Resultaten senaste

                                            



Sammanställning samtliga omgångar
                               
           
                                            

Omgångs vinnare:
1:C´sportsbloggen
2: C´sportsbloggen Fotbollz
3: C´sportsbloggen

4: C´sportsbloggen 


Besök gärna min ordinarie blogg:  Csportsbloggen


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards