C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 11 maj 2016

Div 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016

Av Crille - 11 maj 2016 23:57

Div 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016

Tidigare vinnare:
2016:  ?
2015:  Csportsbloggen
2014:  Hans Backlund

 

Omgången som var:
Seriefavoriterna Ope IF höll för favorittrycket och vann direkt.  Heffnersklubban slog IFK Timrå 2 med 2-0 borta - var kanske i underkant?  Hägglunds IoFK gjorde ett bottennapp direkt -   jag tror också att HSK gjorde en bra match.  Håller inte riktigt med fotbollsexperten från Jämtland -  vinner man med 6-0 är det inte bara tur.  Matchen Ånge IF- Häggenås -  där får jag lägga mig rakt erkänna jag hade så fel.   Överskattade Ånge IF samtidigt som jag underskattade Häggenås.   RUIF-Alnö slutade med en 2-1 seger till RUIF-damerna.   Den matchen kommer troligen gå till rekordböckerna; tror aldrig någonsin ett lag skapat så många farliga målchanser utan göra fler mål än RUIF gjorde mot Alnö.  Alnös målvakts + försvar ska ha all cred dom kan få -   var nog ingen som såg den matchen som tyckt det varit konstigt om det blivit 4-1/5-1 istället.   Det är målen som räknas i fotbollen som det brukar heta =)

Rätt resultat = 2 poäng
Rätt tecken = 1 poäng


Veckans omgång:

Mina tips


Torsdag 13:00


Heffnersklubbans BK-Ånge IF 4-1
Heffnersklubban får lättast möjliga start av årets serie.  IFK Timrå 2 sista 2-0 seger och nu Ånge IF som förlorade med hela 1-6 hemma mot Häggenås.   Kanske är helt ute och cyklar men jag tror Ånge IF kommer göra ett betydligt bättre match ikväll än vad dom gjorde i premiären mot Häggenås.  Tipset:   Heffnersklubban tar en stabil seger.

Fredag 19:00

Häggenås SK-Ope 1-3
Dom som tippat Häggenås/tigerbrudarna skulle bli en slagpåse får nog börja tänka om.  Jag är
det första att erkänna jag troligen hade fel när jag tippade lagen innan säsongen.  6-1 segern mot Ånge IF var imponerande - även om det inte var det starkaste laget man spelade mot den dagen.   Ope IF seriens storfavoriter till att spela hem serien den här säsongen.  Öppnade säsongen genom vinna derbyt mot IFK Östersund med 2-1.  Spelmässigt så var det klart fördel Ope om man ska tro källorna.   Tipset:  Ope tar andra raka seger för säsongen.


Härnösands SK-Alnö IF 2-1
HSK har blivit väldigt nederlagstippade inför den här säsongen -  så man kan verkligen slå ur underläge som outsider.  Visst Hägglunds var inte bra i lagets senaste match -  men en 6-0 seger dessutom på bortaplan är inget resultat man bara kan snacka bort.  Alnö IF hade inte många målchanser i förlustmatchen mot RUIF senast.   Dock så gjorde man ju faktiskt 1 mål! Tipset:  Jag tror faktiskt på en liten skräll här sett till hur övriga experterna tippat.

Lördag 14:00

Hägglunds IoFK-IFK Timrå 1-2
Precis som jag hade trott innan så skulle Hägglunds få det tufft.  Och vilken stjärnsmäll man åkte på i premiären 0-6 mot HSK.  Jag kan ha helt fel,  men jag står fast vid att Hägglunds kommer få slåss med Ånge IF & IFK Timrå 2 om att undvika jumboplatsen. IFK Timrå 2 gjorde en helt okey första match då det blev förlust med endast 0-2 mot Heffnersklubban.  H-klubban som förra säsongen dessutom slutade på tredje plats.  Tipset:  Hägglunds kräftgång fortsätter!


Söndag: 11:00

IFK Östersund-Remsle UIF 1-2
IFK Östersund gör den här säsongen en riktigt seriös satsning där man skrivet kontrakt med samtliga spelare.  Ett tydlig tecken på laget är inte nöjda med vara ett topplag utan man vill också vara med och slåss om seriesegern.  Första omgången blev det förlust mot Ope IF 1-2.  Remsle UIF gjorde ingen av sina bättrer insatser senast mot Alnö IF då det blev seger  2-1.  Det måste vara något slagt rekord i missade målchanser. All cred till Alnö försvar/målvakt som verkligen gjorde ett felfritt jobb den dagen.   RUIF brukar ha haft svårt plocka poäng på Jämtkraftarena dom senaste säsongerna - kanske blir  ändring på det den här gången.  Förra säsongen på Jämtkraftarena gjorde RUIF en riktigt dålig halvlek/en riktigt bra halvlek. Man hämtade så när in 0-4 underläge som man hamnat i efter halva matchen spelad.  IFK Östersund stod till slut som segrare 4-3.  Favorittrycket i denna matchen måste självklart ligga på IFK Östersund...  Som har både hemmaplan och tipsen från övriga
experter.

Matcher med live-rapportering:

Härnösands SK-Alnö IF
IFK Östersund-Remsle UIF


Utmaningen, Div 2 mellersta norrland (Fotbollz vS Fotbolly)

Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning.
Vem har egentligen bäst koll på div 2 mellersta norrland? Fotbollz, Hans Backlund eller C´sportsbloggen?


Ni kommer kunna följa vem som tippar serien bäst!


UTMANINGEN omg 2
                   
            


RESULTAT Omg 1

              



VECKO Vinster

Fotbollz 
Hans Backlund 1
CSportsbloggen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards