C-sportbloggen

Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Crille - 15 augusti 2014 15:10

Mina tips

Fredag 19:00

Friska Viljor-Höga Kusten 4-1
FV har inte råd tappa några poäng nu om man ska hänga med GIF-tåget som går allt fortarare. Senast gjorde man precis vad som krävdes man slog planenligt Umedalens IF med 6-0.   Höga Kusten gjorde processen kort senast mot Lycksele IF,  då man hade avgjort matchen redan efter första halvlek då man ledde med 3-0.  Matchen slutade med en 6-2 seger för Kusten gänget.
Mitt tips: Trots Kustens spelarförstärkningar så ska man inte kunna plocka några poäng här -FV är allt för starka.

Lördag: 14:00

Röbäcks IF-Gottne IF 2-1
Röbäcks IF ligger just nu på kvalplats och man är verkligen i stort poängbehov.   Senaste matchen spelade man 2-2 borta mot seriens jumbon. Gottne IF förlorade senast mot hemma Sollefteå GIF med 0-4.  I den matchen var det lagets nyförvärv Rhys Harbottle som skapade det mesta i Gottnes offensiv.  
Mitt tips Röbäcks IF tar jättetung seger här!

Frånö SK-Gottne IF 2-1

Frånö SK spelade förra helgen bort sina chanser till att nå topp 2 placering den här säsongen.  Förlusten i måste matchen 4-5 borta mot IFK Timrå var avgörande.
Jag vill nog säga Frånö SKs chanser försvann när lagets första målis Joakim Tjäder helt plötsligt valde att lägga av. Röbäcks IF gjorde att döma en riktigt bra match hemma mot Gottne IF senast då man segrade med 4-1. Mitt tips:  Frånö tar en uddamåls seger hemma på Frånö IP.

Umedalens IF-Frösö IF 1-3

Umedalens IF stod för säsongens magplask när man i den senaste omgången förlorade mot Friska Viljor med hela 0-6. Jag trodde inför förra omgången att Umedalen var på gång, men jag är rädd för att jag måste ta tillbaka detta. Efter en mindre bra start på höstomgånen så ligger Frösö IF hela 7 poäng bakom tvåan Friska Viljor och 14 poäng bakom serieledarna Sollefteå GIF.  
Mitt tips: Frösö IF tar en stabil seger.  Än är det inte kört hänga på topplagen.


Brunflo FK-IFK Timrå 0-2

Brunflo FK är ännu ett lag som jag anser underpresterat hela säsongen.  Man har en hyfsad spelartrupp och man borde inte vara ett lag som slåss om att hålla sig kvar i serien.  IFK Timrå kan kanske komma bli höstens överraskning,  deras målsättning kval känns kanske inte helt realistiskt.  Men jag tror inte det är omöjligt speciellt inte nu när man åter har Jonas Wallerstedt i truppen.
Mitt tips:  IFK Timrå tar ännu en seger!

Söndag 14:00
Lycksele IF-Gottne IF 1-2

Lycksele IFs chanser hålla sig kvar i serien känns som dom försvann helt när man förlorade mot Höga Kusten 2-6 borta senast.  Jag trodde personligen Lycksele IF
hade något på gång -får även här erkänna att jag var helt fel ute.  Lycksele IF får sikta in sig på div-4 spel kommande säsong. Gottne IF har spelat tre matcher på höstomgången -man har bara lyckas tagit en enda poäng. Vilket är på tok för dåligt!
Mitt tips: Gottne IF tar äntligen en seger efter tre raka matcher utan seger.

15:00
Spöland/Vännäs-Sollefteå GIF 0-4

Spöland/Vännäs ligger lite i ingemansland -man har ingen chans komma ifatt topplagen.  Man har dessutom 9 poäng ner till kvalplatsen som Brunflo FK har.
Spöland/Vännäs har ett hyfsat lag som kan ställa till det för dom flesta lag i serien när man är på topp.  Sollefteå GIFs säsong känns lite overklig...  när var ett lag i div 3 mellersta norrland så överlägsna?  Jag då iaf inte det.    På 14 spelade matcher har man segrat i 13 matcher och spelat 1 match oavgjort.  Deras målsnitt är 3,35 mål per match -snittet på insläppna mål per match är 0,5 mål.  Lagets bredd är nog det som kommer avgöra.  Mitt tips:  Giffarna tar ännu en stabil seger.  Och man tar samtigt revanch för förlusten
man åkte på -Vännäs IP förra säsongen




Matcher med live-rapportering:

Umedalens IF-Frösö IF
Spöland/Vännäs-Sollefteå GIF


Utmaningen,  Div 3 mellersta norrland  (Fotbollz vS Fotbolly)

Under säsongen 2014 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. 
Vem har egentligen bäst koll på div 3 mellersta norrland?   Fotbolly eller Fotbollz?


Ni kommer kunna följa vem som tippar serien bäst!


Fotbolly i fortsattning ledning mot Fotbollz efter omg 14 är avslutat.

UTMANINGEN omg 15
                                                                      


RESULTAT omg 14

                              
Kommenter senaste omgången:
Wästis som tippar för Fotbolly känns nästan omöjlig att slå att tippa div 3 mellersta norrland.
Jag fortsätter försöka ta in på experten.


Så gick tipsen i helgen
Korrekt tippade matcher:  Fotbollz 0 - Fotbolly 0
Antal rätta tippade tecken:  Fotbollz 2Fotbolly 3


        
                
VECKO Vinster
Fotbolly 7
Fotbollz 3

  
                                     Betting
Utgår denna veckan pga inga spelbolag satt odds på alla matcher.


Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards