C-sportbloggen

Alla inlägg under januari 2014

Av Crille - 9 januari 2014 17:39

Torsdag Game Day
I mina ögon så är torsdag en mycket bättre dag att ha en a-lagshockey matchen än vad lördag är.
Känns som publiken har lättare att hitta till Hallen på en torsddag än en lördag -  vad det kan bero på det får ni spekulera själva om.

Dagens drabbning:  Sollefteå HK - Vännäs HC
Sollefteå HK startade årets säsong riktigt starkt och dom s.k  experterna som hade tippat SHK som ett bottenlag satt bara med öppna munnar till sin förvåning.   Laget var ett uppe på fjärde plats vilket imponerar oerhört -  men efter en hel del avhopp med spelare som valt att lämna laget och flytta hem ex så har det gått lite knackigare för Sollefteå HK.  Man gör trots det fortsatt spelat riktigt bra -  och parkerar på en mycket stabil åttonde plats.    Senast blev det lite för tufft när man mötte Östersunds IK som ligger sexa och jagar playoff plats.   För att man skulle behålla avståndet ner till sjunde placerade Örnsköldsviks HC så resonerade Östersund att man bara var tvungen vinna matchen mot Sollefteå. Vilket man också gjorde till slut medm 5-2!

Vännäs som jag inför säsongen hade höga förväntningar på -  man skulle kanske kunna vara med och slåss om en topp 6 placering resonerade jag.   Nu har man en riktigt tung höstssäsong bakom sig och man ligger på tionde plats - dock med god marginal till lagen som ligger under nedflyttningsstrecket.  Kovlands IF som ligger närmast Vännäs på elfte plats ligger hela nio poäng bakom.    Vännäs har efter juluppehållet fått in två nya spelare i laget:  målvakten Emanuel Gabrielsson som förra säsongen spelade med Teg SK och Jonathan Ericsson som närmast kommer från Björklövens J20-lag.   En riktigt intressant spelare i mina ögon som kan bli riktigt bra spelare -  Ericsson kommer spela med Vännäs under resten av säsongen.

Vad kan man förvänta sig inför dagens match?     Jag är ganska säker på det precis som förra gången lagen spelade i Niphallen kommer bli en tight match där det kommer vara små marginaler som avgör vilket av lagen som kommer att segra.   Den matchen som man spelade i senaste mötet i Niphallen mot Vännäs slutade med att matchen gick till förlängning -  där segrade SHK efter mål i förlängning av Niclas Öhman.



Mitt tips:  Kanske 3-2 efter full tid denna gång!

Sollefteå HK interna poängliga



Vännäs HC interna poängliga

Av Crille - 8 januari 2014 11:32




Vad kan du som klubb/förening förvänta er att Crille´s sportsblogg kommer skriva om 2014!

Nu under vinter säsongen så kommer ishockeyn dominera nyheter/inlägg på bloggen. 
Det kommer då främst bli nyheter + statistik för Sollefteå Hockey som jag jobbar för + jag även kommer lägga upp mycket intressant information för hela serien Div 1 Norra.

När fotobollssäongen börjar närma sig så har jag bestämt mig göra en rejäl satsning för gå igenom statistik och information för flera klubbar:  Remsle UIF,  Sollefteå GIF, Långsele AIF och Själevads IK.


Ni kan förvänta er lite all möjlig intressant information från dessa klubbars statistik från förra säsongen.  Sedan under säsongen kommer jag hålla er uppdaterat med aktuell statistik.   

Då jag nyligen startat bloggen så har jag ännu inte nått ut till alla som jag önskar.
Men jag har under det senaste två live-rapportera och skrivit massor av statistik vilket också är mitt största intresse. 

Har ni någon klubb som ni vill jag ska följa upp?  så kan ni skicka ett mail co_liverapportor@hotmail.com
så kan vi diskutera vad bloggen skulle kunna göra för följa upp statistik för just din klubb.

Bloggen kommer under säsongen göra fler olika tester,  bla. ska vi följa upp göra tester om arenor mm

Statistik 2014
 

Dessa föreningar kommer jag även live-rapportera för säsongen 2014 - när det finns tid och möjlighet.





  

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards