C-sportbloggen

Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Crille - 11 augusti 2014 09:35

Denna frågan som jag kommer ta upp i dagens inlägg handlar mest om domarna i damserierna lokalt.
Vet inte riktigt vad det beror på att herrdomarna är allt som oftast jätteduktiga på lägga in matchfaktan
på fogis -som sen kommer till förbundets hemsida.

Ni som läser bloggen visst måste ni hålla med om att det är konstig matchfakta av domare som dömer herrfotboll läggs in mycket snabbare än domare som dömer damfotbollen.

Och det som förbryllar mig allra mest är att många gånger är det domare som även dömer herrfotboll som "maskar"
när dom ska lägga ut matchfakta från damfotboll dom dömt.


Håll med om att detta faktum är konstigt.


Har ingen aning om domarna få lära sig hur dom lägger in matchfakta på domarkurserna.
Döma fotboll det kan dom iaf,  men lägga in matchfakta är väl si så där.

Vi lever på 2014-talet - allt är mycket enklare och tekniken är ett bra hjälpmedel.
* Domarna kan ju lägga ut matchfakta via sin mobil direkt efter match.
Vilket jag har koll på att en del domare gör.
* Domarna borde iaf lägga upp matchfaktan när dom kommit hem till bostaden.

Man tycker domarna borde lägga ut matchfaktan så snabbt som möjligt för då har de ju fullgjort sitt uppdrag.

Ett troligt scenarium)
Domaren kommer hem till bostaden, väljer göra något annat istället för lägga upp matchfakta.
Dagen efter ibland två dagar efter kommer domaren -Just fan,   jag har ju glömt bort lägga ut matchfaktan för matchen jag dömde igår.

Jag vet att det är ont om domare, domarna som finns gör det bra när det dömer.
Tycker man kan kräva domarna iaf ska lägga in matchfaktan när dom kommer hem.
Om dom inte har möjlighet lägga direkt efter match via deras mobiltelefon.



Jag fattar inte varför det ska vara så svårt

Sedan sista tanken:  Varför ska det var skillnad för domarna lägga in matchfakta för herrfotboll/damfotboll?
Herrfotbollen:  Läggs matchfaktan in allt som oftast godkänt.
Damfotbollen:  Den ska vi inte prata om.


Någon som har något bra svar på denna gåtan?




Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards