C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

Div 3 mellersta norrland - Tipsen - omg 13 / utmaningen 2014

Av Crille - 1 augusti 2014 14:48

Mina tips

Lördag 15:00

Brunflo FK-Umedalens IF 2-1
Brunflo 2014 vad är det för lag?  Ja en sak är ju säker man kommer inte upprepa fjolårs succén då man slutade
på en imponerande tredje plats.  Just nu ligger man precis ovanför kvalstrecket,  man är tyvärr för dåliga på bortaplan för vara bättre än vad man är.  För Hemma på Åkeräng gör man ofta bra matcher och är svåra att slå.
Umedalens IF ett lag som jag räknat bort efter säsongsuppehållet,  det kändes som solklara nedflyttningskandidater efter våromgången.   Jag får kanske börja omvärdera Umedalens IF efter förra omgångens fina skalp då man spelade 2-2 borta mot IFK Timrå.  Man ledde dessutom den matchen fram till den 83e minuten.
Mitt tips Brunflo FK fortsätter och tar en ny seger hemma på Åkreängs IP.

Start: 15:00

Friska Viljor-IFK Timrå 2-1
FV fortsättter att jaga Sollefteå GIF i toppen.  4-0 segern borta mot Frösö IF senast måste ses som ett styrkebesked.
Laget har inte råd att tappa några poäng om man ska ha fortsatt häng på Sollefteå GIF.  IFK Timrå är för mig lite av en besvikelse -man startade serien starkt och såg länge ut bli det topplag som man var tippad att bli inför säsongen.
Men efter allt för många onödiga förluster och poängtapp så tror jag det är ganska kört för IFK Timrå nå en toppplacering. Läste deras tränare säger att man siktar på knipa kvalplatsen,  det är nog mer ett önsketänkande.
Mitt tips:  Friska Viljor drar fördelen av hemmaplan och tar en knapp seger.

Start: 15:00
Spöland/Vännäs-Höga Kusten 0-0

Spöland/Vännäs tappade inför säsongen massa spelare - i seriens början kändes det som man skulle få det svårt den här säsongen.  Men laget har gjort det riktigt bra med den spelartruppen som man har. Laget ligger just nu på sjätte plats vilket måste ses som enorm framgång med tanke på förhandstipsen ser ut inför säsongen. Höga Kusten är det laget som är största besvikelsen i mina ögon.  Man har haft problem med skador och spelare som försvunnit.  Det jag gillar med Höga Kusten är att man aldrig ger upp man forsätter och krigar trots allt verkar kört. 
Mitt tips: Vi har en mållös match att vänta oss på Vännäs IP på lördag.

Söndag: 14:00
Gottne IF-Sollefteå GIF 0-3

Gottne IF har en intressant spelartrupp,  man är trots allt nykomlingar från div 4 ångermanland.  Resultaten från våromgången tror jag nog ändå man är rätt nöjda med. Man ligger sjua vilket är ett bra resultat när man inför säsongen tippades i botten.  Sollefteå GIF!  Vad ska man - säsongen så här långt har varit en enda stor succé.
Serieledning - målskillnad 40-7 - man ligger fem poäng före tvåan Friska Viljor. Man har inför höstomgången tappat två spelare: Bamekee Toure och Niklas Eriksson -  spelare som varit ordinarie under hela vårsäsongen.
Senast slog man Jumbon Lycksele IF med 5-0 - en match som man borde vunnit med minst 10-0 sett över alla farliga chanser som man hade.  Matchen på Nipvallen i våras vanns av Sollefteå GIF med 2-0!
Mitt tips:  Sollefteå GIF tar en stabil seger och man håller återigen nollan.


14:00

Lycksele IF-Röbäcks IF 1-2

Lycksele IF ligger hopplöst sist  - ingen större skräll då tipsen inför säsongen talade för att man skulle vara avsågade redan efter våromgången.  Nu har man förtstärkt laget lite i hopp om en vändning?  Jag tror tyvärr redan loppet är kört för Lycksele IF  det blir div 4 spel igen nästa år. Det här är en match som Röbäcks IF bara måste vinna om man vill hålla sig kvar den här säsongen.  Man har ju stundtals spelat riktigt bra - men har ju också gjort flera riktigt dåliga matcher.  Röbäcks IF har tvåan i skytteligan Simon Eriksson 10 mål,  vilket kanske kan bli avgörande för om man ska åka ut eller klara sig kvar. 
Mitt tips:  Detta är en nyckelmatch för Röbäcks IF som man bara måste vinna.
Lycksele spelarna kommer sälja sig dyrt - men efter 90 minuters spel så tror jag Röbäck står som segrare.



Matcher med live-rapportering:
Gottne IF-Sollefteå GIF

 


Utmaningen,  Div 3 mellersta norrland  (Fotbollz vS Fotbolly)

Under säsongen 2014 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. 
Vem har egentligen bäst koll på div 3 mellersta norrland?   Fotbolly eller Fotbollz?


Ni kommer kunna följa vem som tippar serien bäst!


Fotbolly i fortsattning ledning mot Fotbollz efter omg 11 är avslutat.

UTMANINGEN omg 13
                                                             


RESULTAT omg 12

                        
Med start omg 2 är det C´sportsbloggen som representerar fotbollz och lämnar sina tips i denna kanalen.   Så resten av säsongen så kommer stora utmaningen stå mellan Fotbolly VS Fotbollz.

Så gick tipsen i helgen
Korrekt tippade matcher:  Fotbollz 0 - Fotbolly 0
Antal rätta tippade tecken:  Fotbollz 3Fotbolly 0


        
          
VECKO Vinster
Fotbolly 5
Fotbollz 3

  
                                     Betting
                
* Fotbollz tips i fet text


Odds:  Nordicbet


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards