C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2014

Utmaningen omg 10 - Tipsen - Div 2 mellersta norrland!

Av Crille - 1 augusti 2014 05:24

Under säsongen 2014 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning.

Vem har egentligen bäst koll på div 2 mellersta norrland?
C´sportsbloggen, Fotbolly eller Fotbollz?



C´sportsbloggens tips omg 10


Långsele AIF-Alnö IF 3-2
Långsele AIF hemma och borta är allt som oftast olika lag.  Statistiken ljuger sällan:  hemma på Faxängens IP har man spelat fyra matcher där man vunnit tre matcher och spelat en oavgjord med målskillnaden 16-5.  På bortaplan har man 4 förluster med målskillnaden 2-16 vilket är riktigt dåliga resultat.  Alnö IF har en intressant trupp
som inte borde lika där man ligger i tabellen. Nu har man tappat sin supertalang Maya Hullinder som gått till Umeå IK.  Sista matchen innan uppehållet så besegrade man Ope IF 2 borta med 4-1.   Med tips i denna match är LAIF fortsätter och förlänger sin fina svit på hemma plan. Notis:  Långsele AIF saknar Elisabet Moström fortfarande skadad -  men man har fått in massor av rutin på mittbackspositionen genom Alexandra Perman som åter drar på sig gul/svarta tröjan igen.

BIK SK-Remsle UIF 2-1
BIK SK är verkligen vårens vårens lag.  Man ligger etta endast 1 poäng före Frösö IF som jag precis bakom.  Och man är förutom plumpen när man förlorade mot Långsele AIF 2-3 är man obesegrade. Det har sett riktigt bra ut,  sista matchen innan sommaruppehållet tog man en riktigt viktig seger när man besegrade Härnösands SK hemma med 4-2.  Jag tror BIK kommer gå segrande ur den här matchen -  dock så tror jag Ruif komma pressa serieledarna.  Många tippar förmodligen med en storseger för BIK SK i denna matchen.


Myssjö/Oviken-Frösö IF 0-5
Myssjö/Oviken har ännu en gång visat att man inte håller på den här nivån.
Förlust 0-8 senast borta mot Långsele AIF,  8 förluster med målskillnaden 4-33 är
fiasko siffror.  Frösö IF är mina favoriter till ta hem serien nu och man gjorde en riktigt stark match innan sommaruppehållet när hemma besegrade Remsle UIF med 4-0.  Jag tror Frösö IF kommer få enkel uppgift i denna bortamatchen mot Myssjö/Oviken.   Heikke Lippertz nollar Myssjö här!


Omg 10
2014-08-02 15:00    Långsele AIF - Alnö IF
2014-08-04 19:00    Bik SK - Remsle UIF FF
2014-08-06 19:00    Myssjö/Ovikens IF - Frösö IF

* Långsele AIF-Alnö IF -  kommer live-rapporteras.
* BIK SK-Remsle UIF -  kommer live-rapporteras.


Utmaningen Tionde omgången

                                  
C Sportsbloggen  = Christer Olofsson
Fotbolly = Hans Backlund
Fotbollz  = Per Lagerbäck
     
*Fotbolly tips                                         
*Fotbollz tips

Nionde omgången av utmaningen slutade med att Hasse Backlund/Fotbolly tog hand om första platsen.
Nu får vi under jaga!  Känns som Mr Lagerbäck också kan bli en farlig utmanare nu när han inte har sin Storsjöcupen som stör. Jag kommer göra mitt bästa för jag ska komma högre upp.

Resultaten Åttonde omgången
                           
En formtoppad Hasse Backlund/Fotbolly tog efter förra omgången över första platsen.


Sammanställning samtliga omgångar
                   

Omgångs vinnare:
1: Fotbollz
2: Fotbollz
3: C´sportsbloggen
4: C´sportsbloggen och Fotbolly

5: C´sportsbloggen och Fotbolly

6: C´sportsbloggen, Fotbolly o Fotbollz
7: Fotbolly
8: Fotbolly
9: Fotbolly

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards