C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

Utmaningen omg 4 - Tippa - Div 2 mellersta norrland!

Av Crille - 22 maj 2014 20:56

Under säsongen 2014 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning.
Vem har egentligen bäst koll på div 2 mellersta norrland?
C´sportsbloggen, Fotbolly eller Fotbollz?

Tredje omgången av utmaningen slutade med jackpott för c´sportsbloggen med 3 helt korrekta
slutresultat och 4 rätta tecken.  Avancerade från sista plats till första plats på ett bräde :)
Men som man säger det är alltid lättare jaga än att bli jagad.

Utmaningen fjärde omgången
                               


Resultaten tredje omgången
   
C´sportsbloggen klev upp i toppen efter förra omgången.  Lyckas man behålla ledningen?



Mina tips omg 4

Frösö IF-Långsele AIF 2-2
Frösö IF har hittills motsvarat förväntningar på laget med 3 raka segrar med målskillnaden 11-2.  Senaste matchen borta mot Ope IF 2 gjorde man inte mer än vad som behövdes när man vann 3-0.  Långsele AIF har ett intressant lag som kan bli bra när man spelat ihop sig.  Man stod över senaste omgången,   omgången innan så slog man Ope IF 2 med 2-0.  Man vann matchen utan att imponera! Jag tror dock man kan pressa Frösö IF här.  Laif som stod över omg 3 har haft chansen träna och spela ihop laget,  jag tror Långsele kan skrälla och ta en poäng här.  Frösö IF går in som jättestora favoriter det tror jag passar Långsele AIF som handen i handsken.  Man kan spela helt utan press!

IFK Timrå-Alnö IF 1-2
IFK Timrå imponerade mycket under förssäongen och var man självklara favoriter till att ta hem seriesegern.   Men efter ha sett lagets resultat + sett en match live så börjar jag bli mer och mer tveksam.  3-1 segern borta mot Myssjö/Oviken senast är inga siffror som imponerar.  Alnö IF var även dom en av lagen som var topp tippade inför
säsongen.  Laget behöver verkligen en seger för att man ska ha fortsatt kontakt med topplagen.  Jag tror knappast Brundin o co vill klättra från sin femte placering som man innehar just nu.   Alnö IF segrar mot IFK Timrå,  ett Timrå som har målvaktsproblem.

Härnösands SK-Myssjö/Oviken 5-0
Härnösands SK har endast spelat 2 matcher:  4-2 hemma i första matchen mot IFK Timrå och 1-1 borta mot Remsle UIF senast.  HSK är fortfarande en av mina favoriter till serieseger säsongen 2014.  Man har ett riktigt komplett lag i mina ögon, och hemma på konstgräset på Högslättens IP kommer man vara svårslagna. Myssjö/Oviken krigar på bra, men det känns som man inte riktigt kommer räcka till.
Laget kommer få det mycket tufft att hänga kvar, dock så tror jag laget kommer kriga på för knippa så många poäng som möjligt.  Till den här matchen tror jag målskyttarna Molly Bergqvist/Sanne Petterson kan få en mycket trevlig dag på jobbet.  

BIK SK-Ope IF 2 3-0
BIK SK gjorde en bra insats när man plockade poäng borta mot Alnö IF senast 1-1.
Nu möter man ett ungt lag i Ope IF 2 ,  här får man chansen göra många mål.
Ope IF 2 kommer under säsongen bli ett mycket svårtippade då det alltid beror på vilka spelare från första laget som man kommer med i match.   Laget kommer säkert ställa till det för flera lag,  man kommer säkert åka på en del stora förluster.  Man har ett talangfullt lag som kommer kunna riktiga bra.  Jag tror BIK tar en storseger här då jag inte tror Ope IF 2 har med sig så många spelare från a-laget.  Ope IF 2 kommer garanterat ha helt olika lag hemma/borta.


Start tider omg 4
2014-05-24 13:00  Frösö IF - Långsele AIF
2014-05-24 15:00  IFK Timrå - Alnö IF
2014-05-24 15:00  Härnösands SK - Myssjö/Ovikens IF
2014-05-25 13:00  Bik SK - Ope IF 2


* Frösö IF-Långsele AIF den matchen kommer live-rapporteras!
* BIK SK-Ope IF 2 kommer BIK live-rapportera!


Ni kommer under säsongen följa och se vem som verkligen har bäst koll på div 2 mellersta norrland!
Blir det statistikern/live-rapportören eller blir det någon av expertena?

Länk till Per Lagerbäck "Fotbollz" förslag
Länk till Hasse Backlunds "Fotbolly" förslag


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards