C-sportbloggen

Alla inlägg den 29 april 2014

Av Crille - 29 april 2014 23:18

Under säsongen 2014 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning.
Vem har egentligen bäst koll på div 2 mellersta norrland? C´sportsbloggen, Fotbolly eller Fotbollz?


Ni kommer kunna följa vem som tippar serien bäst. 

       

Mina tips
Frösö IF-Myssjö/Oviken 3-0
Frösö IF är en av mina andra hands favoriter till serieseger denna säsong. Det känns som att man verkligen har något stort på gång.  Man har seriens bästa och mest erfarna målvakt i Heike Lippertz,   Heikke som närmast kommer från spel i ÖDFF.  Myssjö/Oviken kommer absolut göra en bättre säsong än vad man gjorde senast man spelade i div 2 det kan jag redan nu utlova.  Det var säsongen 2011 som man senast spelade div 2 fotboll då i serien div 2 mellersta norrland där blev det på 18 matcher endast 1 oavgjord match och 17 förluster med målskillnaden 9-103.  Det ska sägas den serien var betydligt tuffare det var innan dagens div 1 serier fanns så man hade ju både ÖDFF, Krokom o Selånger FK mm i sin serie.  Känns som om att dom har en bra mix med ung/äldre i laget!  Hemma på Åsvallen kommer laget med all säkerhet plocka en hel del poäng.  Bortaplan tror jag laget kommer få det lite tuffare,   tror på klar Frösö seger här.

Härnösands SK-IFK Timrå 1-1
Härnösands SK har alla förutsättningar för att lyckas denna säsongen.  *Två riktigt bra tränare i Per Ahlenius och Benny Ödlund,  man har riktigt bra spelartrupp där flera spelat tillsammans under flera säsongen, man har Sanne Pettersson som säsong efter säsong öser in mål,  man har perfekta förutsättningar träna och spela matcher på fina arena Högslättens IP.  När jag såg HSK på DM tidigare i vår så imponerade dom mycket på mig, trots man saknade flera spelare så var DM-kvalets bästa lag den södra delen.  På sin egen turnering vårcupen så gick man till final och där pressade man mina seriefavoriter IFK Timrå.  Det blev förlust med 1-2 i finalen men man gjorde enligt rapporterna en riktigt bra turnering.  IFK Timrå var det laget av dom tre Norrlands div 1 lagen som åkte ur förra säsongen som placerade sig bäst.   Man har till stora delar samma trupp som man hade under förra säsongen i div 1,  dom är mina solklara favoriter till att ta hem serien.  HSK kommer sälja sig dyrt och jag tror absolut man kan ta poäng hemma mot seriefavoriterna.



Remsle UIF-BIK SK 2-2
RUIF har inför den här säsongen tappat flera spelare bl.a  Amanda Öhrling(slutat), Sofia Wikner och Johanna Abrahamsson har gått till Själevads IK.  På papperet är Ruif ett mycket svagare lag än vad man var under förra säsongen. Jag ser Ruif som underdog denna säsongen,  inga lag räknar med dom pga spelarna som man har tappat.

Man kan slå i underläge, och det finns flera unga spelare som har potential att göra sin bästa säsong.  Man har dessutom supertalangen Johanna Byström som med all säkerhet vill göra många mål innan hon drar vidare till Umeå IK till hösten. BIK har inför den här säsongen lagt ner Spanien projektet helt,  vilket jag tror kommer gynna klubben i det långa loppet.  Istället för satsa på spanjorskor så har man valt att satsa på den truppen som man har och sina unga talanger samt så har man en riktigt bra tränare i Fredrik Lundgren.  En spelare som ni bör hålla koll på i vår/sommar är kanske en av länets största talanger hon heter Zabibu Nduwimana och hon är endast 14år som även spelar i ÅFF F99.

Senast dessa två spelade mot varandra i div 2 var 2012:  matchen på Remslevallen slutade med en trist 0-0 match, på Bondsjö IP så segrade Ruif med 1-0.  Denna premiärmatch kliver BIK SK in som stora favoriter,  men jag tror Ruif kan göra en riktigt bra match.


Alnö IF-Långsele AIF 3-1
Alnö IF är ett av dom få lagen i serien som jag aldrig har sett live.   Dom har inför säsongen tappat många spelare

men man har värvat ersättare kanske av lika hög klass som dom man tappat.  Om man kollar på hur laget spelar under förssäsongen så visar det ju att man kommer bli ett lag att räkna med.  Långsele AIF har inför säsongen tappat några av sina erfarna spelare.  Jag tror Långsele AIF kommer bli bättre och bättre ju längre säsongen gått.  Man kommer troligen vara som bäst i mitten av serien.   Man har seriens målfarligaste spelare i Anna Mikaelsson!  Hur många a-lags mål har Anna gjort under sina senaste 5 säsonger?  svar 94 mål.     Här tror jag på en Alnö seger,   Laifs mål görs av Anna Mikaelsson.



Ni kommer under säsongen följa och se vem som verkligen har bäst koll på div 2 mellersta norrland!
Blir det statistikern/live-rapportören eller blir det någon av expertena?

Länk till Per Lagerbäcks "Fotbollz" förslag
Länk till Hasse Backlunds förslag


Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards