C-sportbloggen

Alla inlägg den 7 april 2014

Av Crille - 7 april 2014 18:21

Är jag ensam om att tycka en DM-final bör avgöras på neutral plan?   Känns väldigt gammelmodigt ÅFF lottar fram vilket av finallagen som ska få fördelen av att spela på hemmaplan.

Ska finalen spelas med endast en match så bör den spelas på neutral plan!!!

Kan det vara en idé nästa år? 
* Spela finalen över två matcher?  Nej absolut inte säger pessimisterna,  nej det kanske inte är det bästa förslaget.

* Spela finalen på neutral plan:   Borde vara en självklarhet om båda finalisterna spelar i samma serie.
Det är mest rättvist spela finalen på neutral plan:   Ska inte våra supportrar få möjlighet följa finalen?
Självklart - därför mitt förslag med två matcher är det bästa förslaget.
Ett annat förslag för att slippa konspirationsteorier mot ÅFF:   Webbsända lottningen på sin hemsida.
ÅFF har sitt huvudkontor i Örnsköldsvik inget konstigt med det med tanke på att man är Ångermanlands största  stad.   Jag kan säga ja blev inte förvånad när det stod klart Skyttis IP skulle blir arenan där herrfinalen ska avgöras.

Nu återstår det att se om ÅFF någonsin kommer göra någon förändring med DM eller om dom kommer fortsätta med samma stuk även i fortsättningen.



Mina tankar om semifinalerna som var samt finalerna:

Herrar
Sollefteå GIF kändes som givna att dom skulle ta final-platsen.  Att Friska Viljor även gick till final känns inte heller som någon jätteskräll. Anundsjö har fortfarande mycket kvar innan man når toppformen!  Kan kanske vara det att Anundsjö inte prioriterar en DM-final lika högt som Friska Viljor. 

Damer
Själevad gjorde sin plikt och avancerade enkelt till finalen.   Jag har läst mycket om vad andra s.k experter skriver om att MoDo FF gick till final att det var en jätteknall.   I mina ögon var det absolut ingen skräll att MoDo gick vidare,   självklart var Härnösands SK favoriter.  Jag är ganska säker på det laget som MoDo har idag hade inte gjort bort sig i div 2 mellersta norrland. Man hade nog inte varit ett topplag men ett stabilt mittenlag hade man säkert varit. Finalen:  Då båda lagen redan är kvalificerade för svenska cupen,  kanske är det Modos chans att ta hem DM-titeln.   Jag gillar båda lagen Själevad och Modo så jag blir glad för vilket av lagen som vinner.

Man bör inte underskatta Modo.



Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards