C-sportbloggen

Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Crille - 20 maj 2016 15:00

Div 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016

Tidigare vinnare:
2016:  ?
2015:  Csportsbloggen
2014:  Hans Backlund

 

Omgången som var:
Det blev inga direkt skrällar i helgen...   Jo kanske,  att Hägglunds IoFK skulle slå Ånge IF med 7-2 hade jag aldrig räknat med.  Jag har inte haft turen med senaste omgångarna,  istället för stolpe in har det blivit lite stolpe ut.   Nu är det liten måste omgång för bloggen.

Rätt resultat = 2 poäng
Rätt tecken = 1 poäng


Veckans omgång:

Mina tips


Fredag 19:00


IFK Timrå 2-Härnösands SK 1-3
IFK Timrå åkte på en riktigt smäll senast då man förlorade med hela 2-7 borta mot bottentippade Hägglunds IoFK. Nu spelar man hemma och man borde rimligtvis ha en bättre chans plocka poäng då.  HSK som startade serien med slå Hägglunds med 6-0 borta - senast åkte man på en tung förlust hemma mot Alnö IF 0-2.  Ryktet säger HSK missade oerhörda chanser i den matchen.  Tipset säger HSK borde vinna den här matchen.

Lördag 11:00

Heffnersklubbans BK-Ope IF 2-2
Heffnersklubban som tippar ligga i toppen kanske t.o.m ta hem serien.  Har fått bästa möjliga start är man slagit IFK Timrå (B) 2-0 & 3-0 hemma mot Ånge IF senast.   Seriens storfavoriter Ope IF åkte på en riktig smäll senast -  där man endast fick 1-1 borta mot Häggenås SK. Där kvitteringsmålet kom i matchens slut. Tipset:  Heffnersklubban skräller och tar poäng på seriefavoriterna.  Kanske ligger laget etta även efter denna omgång?

13:00

Alnö IF-IFK Östersund 1-1
Alnö IF tog en tung seger när man i senaste omgången bortabesegrade Härnösands SK med 2-0. Min första känsla var
jag skulle tippa Alnö-seger.  Men efter tänkt efter så har jag ändrat mitt tips till ett kryss -  IFK Östersund har trots allt
blivit tippad vara ett topplag.  IFK Östersund gjorde en riktigt bra senast då man plockade poäng hemma på Jämtkraft
Arena 2-2 mot Remsle UIF.  Tipset:  oavgjort.


14:00

Ånge IF-Hägglunds  IoFK 2-2
Ånge IF ligger sist i serien efter två spelade omgångar - med målskillnaden 1-9. Jag tror Ånge kommer bli bättre senare 
under säsongen.   Senaste omgången förlorade man 0-3 hemma mot Heffnersklubban -  nu spelar man mot ett lag som
också tippa hålla till i seriens nedre regioner.  Hägglunds IoFK gjorde det riktigt bra senast då man hemmaslog IFK Timrå 2med hela 7-2.  Tipset:  Jag tror faktiskt på kryss här -  jag kan inte utse någon vinnare.



Söndag 13:00

Remsle UIF-Häggenås SK 5-1
Denna omgång kliver RUIF ut på sin egna hemmaarena Remslevallen igen.  Säsong efter säsong
har laget alltid varit svårslagna hemma på Remslevallen. Senaste omgången (borta) mot IFK Östersund så fick laget bara med sig en poäng - även om jag tror hemmalaget där var mest nöjda då RUIF var det bättre laget sett över hela matchen.   Häggenås SK - det är så roligt med det laget by-laget som imponerar.  Ett lag som var uträknade av experter inför säsongen:  resultat såhär långt  (6-1) borta mot Ånge IF & starka resultatet 1-1 hemma mot seriefavoriterna Ope IF. Så nog ska Häggenås kunna göra en starkare insats den här gången än senast lagen spelade mot varandra (2013) på Remslevallen.  Den gången vann RUIF med 6-1! Mitt tips här:  Jag tror på RUIF-seger -  och jag har en känsla Linda Sjödin som hittils gått mållös kan måla några gånger på söndag.



Matcher med live-rapportering:
Remsle UIF-Häggenås SK

Utmaningen, Div 2 mellersta norrland (Fotbollz vS Fotbolly)

Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning.
Vem har egentligen bäst koll på div 2 mellersta norrland? Fotbollz, Hans Backlund eller C´sportsbloggen?


Ni kommer kunna följa vem som tippar serien bäst!


UTMANINGEN omg 3
                            
            


RESULTAT Omg 2

                 



VECKO Vinster

Fotbollz  1
Hans Backlund 2
CSportsbloggen

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards