C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 23 april 2016

Div 1 norrland - Utmaningen - 2016

Av Crille - 23 april 2016 00:45

Så var det äntligen dags för div 1 norrland - damer att börja.  Och det ser ju ut kunna bli en riktigt intressant serie den här säsongen.

Så tror bloggen serien ser ut efter 22 omgångar

1 Team TG FF
2 Assi IF
3 Notvikens IK
4 Alviks IK
5 Morön BK
6 Själevads IK
7 Mariehems IK
8 IFK Åkullsjön
9 BIK SK
10 Storfors AIK
11 IFK Timrå
12 Krokom/Dvärsätt
Mina tankar:
Under hela vintern har jag sett Notvikens IK som mina favoriter till ta hem serien.   Men jag har fått ändra mig efter att Assi IF verkar göra ännu en satsning på försöka nå Elitettan. Team TG FF ser jag som givna favoriter nu när dom har lite mer ekonomiska muskler.  Jag vet Umeå Södra hade en dålig ekonomi därför trodde jag inte på U-södra som ett topplag.  Men sen kom Team TG FF och tog över damlaget -  där ändrades förutsättningarna och nu håller jag laget som givna slutsegrare.

Morön BK har fått en del spelare från Burträsk FF bl.a  och kan komma göra sina bästa säsong på mycket länge.   Nykomlingarna Själevad tippar jag ganska högt.   Tror snarare laget kommer få slåss om att hänga kvar än att vara ett topplag.

BIK SK:   har en tuff förssäsong bakom sig -  och kollar man på resultaten under våren så borde inte BIK tippas såhär högt upp.  Men faktum jag tror BIK kommer bli bättre ju längre säsongen lider.   Man kommer inte kunna upprepa fjolårets fjärde plats.  Men jag tror att laget kommer klara sig kvar.

Krokom/Dvärsätt:    har tagit in flera spelare från fd div 2-laget Frösö IF.  Känns som Krokom kan komma få en tuff säsong.  Laget är egentligen mycket svårtippade då man inte riktigt vet vilka spelare som kommer in om säsongensinledning blir tuff.   

Mina tips i helgen:

BIK SK - Team TG 0-5
Förra säsongen slutade denna matchen med en 3-0 seger för Team TG(då Umeå Södra)   Nu som Team TG så känns laget som ett mycket starkare lag.   BIK SK som i helgen tog hem Vårcupen i Härnösand kommer förmodligen få det riktigt tuff i denna premiärmatchen.

Morön BK-Mariehems SK 2-1

Assi IF-Själevads IK 4-1
Assi gör ett sista försök nå Elitettan?   Man gör ännu en satsning på försöka säkra den där så efterlängtade elitettanplatsen.  Själevads IK åkte på försäsongens första förlust hemma mot div 2-laget Ope IF i helgen som  var. Skillnaden mellan lagen är för stor och jag tror på en enkel Assi-seger här.

Alviks IK-Krokom/Dvärsätt 2-0
Tror på Alviks IK i denna matchen i kraft av hemmaplan.  Sedan känns det som att man har en betydligt bredare trupp än vad Krokom/Dvärsätt har.


IFK Timrå-Notvikens IK 1-3
Nykomlingarna IFK Timrå som trots att man förstärkt laget inför div1-säsongen kommer få en tuff säsong. Där man kommer få kriga för varje poäng. Notvikens IK höll jag länge som mina seriefavoriter -  och ska man bli ett topplag är det viktigt man gör en bra match direkt.

IFK Åkullsjön-Storfors AIK 2-2
Jag har svårt att skilja på dom här lagen.  Jag vet sedan förra säsongen att Åkullsjön är alltid svårslagna på hemmaplan.  Storfors AIK är en den nykomling som jag har sämst koll på.  Tror ändå man har stora möjligheter att stjäla poäng här.


Självklart måste vi köra en utmaning även denna säsong !

 
 
Regler
Rätt resultat = 2p
Rätt tecken = 1p


Så slutade utmaningen 2015:
 

Tre tippar sluttabellen (Div 1 Norrland,  2016)
 

Vilka är det som tippar?
Csportsbloggen:  Som har visat tidigare ha hyfsad koll  på damfotbollen.
Sara Sohlberg: Mycket kunnig på damfotboll. Har bland annat spelat 2 säsonger i damallsvenskan.
Pär Lagerbäck:  Har varit en expert inom damfotbollen jag vet inte hur länge.  Men det känns som det är jättelänge.





























































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards