C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 3 december 2014

Mina tankar: Sollefteå Hockey

Av Crille - 3 december 2014 22:49

Sollefteå Hockey har haft det väldigt tufft denna säsongen de är det nog få som har missat. 
Vad många förståsigpåare dock verkar ha missat är alla spelare som SHK tappat sett till vilka man hade under förra säsongen.

Har läst en hel del på nätet där dom ropar om tränare Lars Byströms avgång eller att han borde sparkas.

Dessa kommentarer kommer från förståsigpåare som tyvärr inte är helt insatt varför det går som det har gått för Sollefteå HK denna säsongen.

Lars Byström är en jättebra tränare,   de vore en katastrof om Sollefteå Hockey skulle tappa honom.

En sak måste sägas:  Lars Byström är ingen trollkarl.  

Spelare som har försvunnit sedan december 2013
Viktor Byström, Andreas Jönsson, Jens Andersson, Henrik Heino, Marcus Erlander, Jesper Ölmerud, Simon Ehlin, Patrik Lundkvist, Filip Hjort, Ludwig Niederbach, Mattias Arnmark lägg där till Jonathan Sjödin, Simon Sjödin, Fredrik Larsson, Isak Edman och Linus Ledin som försvunnit nyligen.  Niklas Öhman är långtidsskadad,  Jonas Bergqvist och Viktor Ledin har missat många matcher den här säsongen pga skador.

Jaa ni som kan erat Sollefteå Hockey ser ju direkt att det är inga dussinspelare som man tappat sedan förra säsongen.

Så innan ni dömer laget så kolla vilka spelare man tappat och vilka spelare som man har idag.


Lägg därtill det inte är helt lätt få spelare komma och spela för Sollefteå Hockey.
Staden har tyvärr inte en massa arbetstillfällen bara där faller det.

Så när SHK tappar flera spelare som varit bärande så är det inte helt enkelt hitta ersättare.

Jag är ingen hockeyexpert men jag kan iaf se problematiken.






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards