C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 26 september 2014

Utmaningen omg 18 - Tipsen - Div 2 mellersta norrland!

Av Crille - 26 september 2014 16:50

Under säsongen 2014 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning.

Vem har egentligen bäst koll på div 2 mellersta norrland?
C´sportsbloggen, Fotbolly eller Fotbollz?


Först vill jag tacka samtliga som följt utmaningen under säsongen.
Det har varit riktigt roligt få tippa mot två riktigt erfarna inom damfotboll som
Hans Backlund och Per Lagerbäck är.  Hur utmaningen än slutar så är jag
väldigt nöjd med mina resultat.  Utmaningen kommer tillbaka nästa säsong,
då har jag även fått hintar om att lokalfotbollen kommer med utmaningen.

C´sportsbloggens tips omg 18


Alnö IF-Ope IF 2)  7-0
Alnö IF tog en riktigt tung skalp senast då man besegrade Härnösands SK hemma på Släda IP med 2-0.
Vid seger så har man goda möjligheter att nå en toppplacering. Vårmötet slutade med en 4-0 seger för Alnö gänget. Denna gången så tror jag på en betydligt större seger för Alnö.


Härnösands SK-BIK SK 2-2
Säsongens hetaste derby i div 2 mellersta norrland kommer att avgöras på Högslättens IP.
Härnösands spelarna är garanterat mer än motiverade till att göra en riktigt bra match här. Förlusten senast mot Alnö IF 0-2 och derby-förlusten från i våras 2-4 räcker nog för motivera spelarna till att göra en riktig toppmatch.   BIK SK segersvit bröts senast endast spelade 1-1 hemma mot IFK Timrå, sviten utan förlust håller dock i sig: 10 raka matcher utan förlust.   Jag tror denna derbymatchen kommer innehålla det mesta!

Remsle UIF - Frösö IF 2-0
Oj oj oj vilken tung förlust Ruif åkte på i den senaste omgången: 1-2 i derbyt borta mot Långsele AIF.  Om Ruif har haft det svårt på bortaplan den här säsongen så har man varit nästan oslagbara hemma på Remslevallen.
På 6 matcher på Remslevallen så har man vunnit 5 matcher och spelat 1 oavgjort med målskillnaden 34-2.
Frösö IF har inte sett sig lik ut efter att man missat chansen och BIK SK blev klara seriesegrare.  Förlusten 1-5 borta mot IFK Timrå senast vittnar lite om att man gett upp serien.   Jag tror Ruif tar seger hemma mot Frösö IF igen:  Malin Bodin håller nollan den här gången.  Förra säsongen vann Ruif matchen med 2-1.


Myssjö/Oviken-Långsele AIF 2-3
Myssjö/Oviken stod för säsongens viktigaste seger senast när man slog Ope IF 2 med 2-0.  Med den segern
så segrade laget också div 2-kontrakten med största sannolikhet.  Jag är av den uppfattningen jag tycker laget ska spela div 2-spel nästa säsong trots mindre bra resultat denna säsongen.  Man är en erfarenhet rikare och jag tror andra säsongen kommer gå bättre för laget.  Långsele AIF går säkert fortfarande på sitt segerrus efter derby segern senast mot Remsle UIF 2-1.   Jag tror LAIF kommer få en tuff match på Åsvallen imorgon men efter 90 minuter kommer man ändå stå som segrare.


Helgens omgång
2014-09-27 15:00 Alnö IF - Ope IF 2
2014-09-27 15:00 Härnösands SK - Bik SK
2014-09-27 15:00 Remsle UIF FF - Frösö IF
2014-09-27 15:00 Myssjö/Ovikens IF - Långsele AIF


Matcher med live-rapportering

Härnösands SK-BIK SK
Remsle UIF-Frösö IF


Utmaningen   Omg 18 "Sista"

                                              
* Fotbollz tips
* Fotbolly tips

     

Resultaten senaste omgången

                
Kommentar från senaste omgång:
Kunde vi verkligen få oss en mer spännande avslutning? Nej jag tror
inte det.  Vi önskar våra konkurenter lycka till i avslutande omgångarna men 
vi hoppas självklart vi ska vinna utmaningen.  Det kommer bli tufft!



Sammanställning samtliga omgångar
                                                 

Omgångs vinnare:
1: Fotbollz
2: Fotbollz
3: C´sportsbloggen
4: C´sportsbloggen och Fotbolly

5: C´sportsbloggen och Fotbolly

6: C´sportsbloggen, Fotbolly o Fotbollz
7: Fotbolly
8: Fotbolly
9: Fotbolly
10: Fotbolly
11: C´sportsbloggen
12: Fotbolly o Fotbollz
13: Fotbollz
14: C´sportsbloggen
15: Fotbollz

16: Fotbollz o C´sportsbloggen
17: Fotbollz o C´sportsbloggen
18:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards