C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 19 september 2014

Div 3 mellersta norrland - Tipsen - omg 20/ utmaningen 2014

Av Crille - 19 september 2014 19:42

Mina tips

Lördag 13:00

Frösö IF-IFK Timrå 2-1
Frösö IF har hamnat i en formsvacka då man som allra mest behövde storform.
Poängtappet 2-2 borta mot Brunflo senast fällde avgörande för om Frösö IF skulle ha någon chans på nå kvalplatsen.  Frösö IFs chanser nå kvalplatsen är nu helt körda men man jagar självklart en topp 3 placering.  IFK Timrå är seriens mest svårtippade lag, man blandar segrar med förluster och oavgjorda matcher.  Man har nu två raka oavgjorda matcher - den sviten tror jag bryta på lördag.

14:00

Röbäcks IF-Friska Viljor 0-3
Röbäcks IF ligger just nu på ganska säker mark,  men man är ändå indragen i streckstriden och man behöver alla poäng dom kan få.   Jag tror Röbäcks öde om man ska klara sig kvar eller inte kommer avgöras i sista omgången då man möter Brunflo FK hemma. FV såg senaste matchen ut att vara påväg mot en riktigt tung seger då man hemma på Skyttis IP  ledde med 2-0 i halvtid.  Men Sollefteå GIF gjorde precis vad man behövde och hämtade upp till 2-2 vilket också blev slutresultatet.  Nu har FV bara kvalplatsen i sikte - jag tror på en säker FV-seger.

Sollefteå GIF-Frånö SK 4-0
Sollefteå GIF fick förra omgången äntligen kröna sin säsong som seriesegrare, när man tog poäng borta mot FV 2-2.  Jag tror inte seriesegern påverkar laget någonting utan man fortsätter på samma inslagna väg "storsegrar".  Frånö SK har fortfarande en minimal chans att nå kvalplatsen.  Tyvärr så tror jag inte laget får med sig några poäng alls från Sollefteå.  Laget har tre spelare avstängda bl.a skyttekungen Anthony Allison..


Söndag
14:00
Gottne IF-Spöland/Vännäs 2-1
Gottne IFs  "Roger Dannberg" effekt tog helt plötsligt slut senast då man förlorade borta mot Frånö SK 1-4.  Jag tror endast det var en tillfällighet och man kommer upp på vinnerspåret igen efter denna matchen.  Tränare Dannberg har ju endast ett uppdrag det är ju att rädda kvar klubben i div 3.  Det vet jag att han kommer att göra. Spöland/Vännäs hemma och borta är något helt olikt.   Hemma är man ett topplag som kan slå nästan alla lag i serien.  På bortaplan så är man närmare bottenlagen än topplagen.   Jag tror på en uddamålseger för Gottne!


15:00
Höga Kusten-Umedalen 5-1
Höga Kustens formkurva pekar spikrakt uppåt,  man är nu uppe i tre raka matcher utan förlust.  Känslan är att Höga Kusten kommer ha stora möjlighet att rädda kontraktet.  Umedalen är det laget i serien som har överlägset sämst form,  efter förlusten hemma mot Röbäck 0-2 senast så var sjätte raka förlusten faktum.  Jag tror på en enkel seger för Kustengänget.


Lycksele IF-Brunflo FK 0-2
Lycksele IFs våromgång var det som var avgörande för att om man skulle greja nytt
kontrakt.  Lycksele IF är tyvärr på dock för dåliga för den här nivån.  Det blir till att gå tillbaka till division 4 till nästa säsong. Fyra raka förluster med med målskillnaden
1-20 är en ren katastrof.  Brunflo FK har också haft en tung säsong, dock så har man  gjort några bra insatser  bl.a har man tagit 4 av 6 möjliga poäng mot topplaget FIF.  Min första tanke när jag kollade var den här matchen var en typisk 0-0 match.  Jag tycker dock Brunflo ska kunna ta hem tre poäng här.



Matcher med live-rapportering:

Frösö IF - IFK Timrå

Sollefteå GIF - Frånö SK


Utmaningen,  Div 3 mellersta norrland  (Fotbollz vS Fotbolly)

Under säsongen 2014 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. 
Vem har egentligen bäst koll på div 3 mellersta norrland?   Fotbolly eller Fotbollz?


Ni kommer kunna följa vem som tippar serien bäst!


Fotbolly i fortsattning ledning mot Fotbollz efter omg 16 är avslutat.

UTMANINGEN omg 20
    
Måste säga jag tycker det är uruselt av Fotbolly alltid lägga ut sina förslag
sista timmarna innan spelstart.                                                                                                


RESULTAT omg 19

       
Fotbollz     = C´Sportsbloggen

Fotbolly     = Kristoffer "Wästis" Westerlund  

 
                               
Kommenter senaste omgången:
Utmaningen/tävlingen är fortfarande helt öppen   Det skiljer endast 2 poäng!


Så gick tipsen i helgen
Korrekt tippade matcher:  Fotbollz 0 - Fotbolly 0
Antal rätta tippade tecken:  Fotbollz 3Fotbolly 3


Sammanställning samtliga omgångar!        
                               
VECKO Vinster
Fotbolly 7
Fotbollz 6

  
                                     Betting
 

ODDS:  NORDICBET


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards