C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 19 september 2014

Hockeyettan utmaningen "södra" omg 1

Av Crille - 19 september 2014 16:21

Under säsongen 2014/15 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning.

En ny intressant utmaningen kommer att avgöras
denna hockeyettan säsongen.   Det är
C´sportsbloggen  Div1hockey  som
deltar i utmaningen.

Rätt tippat resultat:  2p
Rätt tippat tecken:    1p



C´sportsbloggens tips till utmaningen


IF Troja/Ljungby - Kristianstads IK      4-2
Troja kommer från en tung fjolårs säsong där man åkte ur hockeyallsvenskan.
Nu börjar man om i div 1 vilket iofs inte behöver vara någon nackdel då det är minst 2 lag från hockeyettan som går upp till allsvenskan.  Kristianstad var ytterst nära nå allettan förra säsongen,  man åkte dit på att man hade för dålig målskillnad. Jag tror Troja vinner direkt och får en bra start på sitt återtåg.

Nybro Vikings IF - Varberg HK  4-3
Två lag som hade riktigt en riktigt tungt år.  Inget av lagen var nära nå spel
i allettan.   Mitt tips baserar jag på att Vikings ofta är svårslagna hemma
Victoriahallen.


Helsingborgs HC - Kallinge-Ronneby IF  2-4
Förra säsongen möttes lagen 3ggr vid samtliga tillfällen så slutade matcherna
med seger för Kallinge-Ronneby IF.  Helsingborg är ett starkt hemmalag,  man har hemmarenan Olympiarinken som sin borg där är det inte många lag som vinner.
Kallinge-Ronneby IF vinner direkt och får bästa start!

Mörrums GoIS IK - Halmstad HF 5-2
Mörrum gick förra säsongen till allettan, där räckte man inte riktigt till och slutade trea från slutet.  Halmstad HF gjorde en riktigt dålig fjolårs säsong - man slutade tvåa i fortsättnings serien div 1 F.  Jag tror det kommer dröja länge innan Halmstad kommer ha ett lag i allsvenskan igen.  Mitt tips Mörrum GoIS tar den där viktig premiärsegern.

Tingsryds AIF - IK Pantern 6-2
Tingsryds gjorde en dålig säsong förra säsongen med tanke på lagets målsättning
inför säsongen där man bara skulle ta sig tillbaka snabbt till hockeyallsvenskan.  Nu gör en ny satsning mot att nå hockeyallsvenskan.

HC Dalen - Olofströms IK  4-2
HC Dalen har tagit den riktigt långa vägen,   man är nykomlingar från division och man kvalificerade sig till div 1 efter tagit sig igenom serien, playoff och kvalserie. Olofströms IK är inget lag som jag förväntar mig ska vara med och slåss i toppen den här säsongen,  man kommer snarare ligga i seriens mitt. Jag tror nykomlingar får
en bra start på säsongen med stabil seger i premiären
Webbsändningar länkade


Omg 1
Lördag 2014-09-20 16:00 IF Troja/Ljungby  -  Kristianstads IK
Lördag 2014-09-20 16:00 Nybro Vikings IF  -  Varberg HK
Lördag 2014-09-20 16:00 Helsingborgs HC  -  Kallinge-Ronneby IF
Söndag 2014-09-21 16:00 Mörrums GoIS IK  -  Halmstad HF
Söndag 2014-09-21 16:00 Tingsryds AIF  -  IK Pantern
Söndag 2014-09-21 16:00 HC Dalen  -  Olofströms IK


Hockeyettan-utmaningen "Södra" Omg 1

                 
C Sportsbloggen 
Div1Hockey.se
Kommentar Detta är första omgången till kommande omgång så kommer vi skriva
lite om omgången som gick.

Resultaten omgång 1  "Hockeyettan södra"
Här kommer tabellen stå till nästa omgång.                               


Sammanställning samtliga omgångar

Här kommer en sammanställning efter omgång 1 färdigspelad

                    

Omgångs vinnare:
1:
2:
3:
4:

5:

6:
7:
8:
9:

                              Betting
    
ODDS från Svenska-Spel


Länkar för webbsändningar kommer senare under säsongen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards