C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 31 juli 2014

Utmanar igen =) Damfotboll - Ångermanland mm

Av Crille - 31 juli 2014 17:48

Jag gillar ju det här med utmaningar när det gäller tippa matcher och serier på lokal nivå.
90 Minuters bloggen  har ju mycket riktigt tippat hur dom tror det slutar i dom olika serierna.
Måste självklart bränna av mina tips och tankar.

Vi börjar med Div 2
Här är jag 100% säker på att det kommer bli en tvekamp om div 1 platsen.
Med BIK SK på ena sidan och Frösö IF på den andra sidan.  Om man väger dom båda trupperna
så är man ganska jämna.  Lördag den 6 september så kan det kanske avgöras vilka av lagen som kommer ta div 1 platsen. Då på Lövsta AC kommer BIK SK  på besök för att säkra div 1 platsen?  Jag tror tyvärr inte det,   då jag tror Frösö vinner den matchen.  Det känns verkligen som att Frösö IF kommer bli det laget som tar hem serien.
Tre spelare som kan komma bli avgörande: Heikke Lippertz och Christine Thelin som har mycket rutin på högre nivå med spel i Östersunds DFF  sedan har man en mittfältare Madeleine Hagman som är riktigt duktig.

Nu kör vi div 3 ångermanland norra och södra
Inför säsongen så tippade hur serien skulle sluta vad som inte var klart då vid mina tips var
Domsjö IFs samarbete med Ångermanlands största talangklubb på flicknivå BK Örnen.
Sedan gick flera spelare från Själevads IK 2 över till Domsjö IF vilket jag också inte hade någon större koll på när jag tippade.   Det var inte så konstigt dessa spelare kom tillbaka då man tillhörde Domsjö IF redan?
Domsjö IF och Själevads IK hade förra säsongen  samarbete där dom kunde låna spelare mellan klubbarna Själevads IK 2 och Domsjö IF.

Norra:
Tror lika mycket på MoDo FF som vinnare som jag trodde inför säsongen.
Andra platsen kommer självklart Domsjö IF lägga beslag på.
Södra:
Inga förändringar från mina tidigare tips:  
Vinnare: Frånö SK
Tvåa:   Härnösands SK 2

Frånö SK tippar jag som vinnare pga man fått in några intressanta nyförvärv.
Härnösands SK har inga ambitioner kliva upp,   vilket man inte kan göra då a-laget kommer spela
i division 2 även nästa säsong.

Semifinal:
MoDo-Härnösands SK 2
Modo har en stark spelartrupp som jag tror skulle kunna göra bra ifrån sig även i div 2.
Bea Boström o co tar sig vidare till final.
Frånö SK - Domsjö IF
Den här matchen tycker jag nästan är omöjlig att tippa.   Känns som en 50/50 match!
Jag står fast vid mina tidigare tips.

Final
Modo - Frånö SK
Också en svårtippad match skulle bedöma den 65/35 till Modo fördel.
MoDos bredare spelarmatrial kommer bli avgörande.
Sedan tror jag inte Beatrice "Bea" Boström vill spela div 3 en säsong till!
Kolla in statistiken för Beatrice!

 

Började genast fundera hur div 2 serierna kommer se ut nästa år.
Frösö IF går upp -  Ope IF 2 och Myssjö/Oviken åker ur
Ersättare:  IFK Östersund som jag ganska säkert tror kommer göra comeback i div 2
efter 1årig sejour i div 3.  Ope IF ett annat lag som jag tror kommer göra comeback i  div 2.
Div 1 blev tyvärr för tufft.  Ope IF har gjort en vad jag skulle kalla en sund satsning då man satsat
på hemvändare och inte valt det spåret deras Jämtlands kollegor ÖDFF och Krokom/Dvärsätt tagit genom satsa på ta in flera spelare från exempelvis USA.  

Fler tråkiga besked Div 1 norrland
Tror tyvärr Själevads IK åker ur div 1 norrland.   Hoppas verkligen att jag kommer ha fel!
Men hålet systrarna Eriksson lämnar efter sig när dom drar till USA känns lite väl stort.
Som 90 minuters bloggen nämner så tror jag inte det finns så mycket kapital värva namnkunniga spelare.
Kommer man kanske plocka in topp spelare från någon annan Öviksklubb?
Assi IF tar hem serien!


Div 2 Norra Norrland Syd
Om man kollar in våra klubbar från Ångermanland.
Nej jag tror inte heller Hägglunds IoFK vinner serien.   En topp 3 placering?

Själevads IK 2
Nej dom får oerhört svårt hålla sig kvar.  Nyckelmatchen blir mot Umeå Södra 2..
Då endast ett lag åker ur så skulle man kunna rädda kontraktet vid seger mot Umeå Södra 2.
Men det spelar ju ingen roll om a-laget åker ur -då blir det ju ändå div 3 spel säsongen 2015.















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards