C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 6 juli 2014

C Sportsbloggens betygsätter lagens våromgång!

Av Crille - 6 juli 2014 11:30

 
BIK SK:  Är nog det lag som jag är mest positivt överraskad över.  Man har vunnit
mot samtliga toppkonkurenter: Frösö IF, IFK Timrå och Härnösands SK.  Så som laget sett ut
under våromgången så har dom verkligen visat mig vad fel jag hade när jag tippade laget femma inför säsongen.
Nu är jag ganska säker på att det kommer bli BIK SK och Frösö IF som gör upp om seriesegern.

Frösö IF:
  Fick en riktigt kanonstart med fem segrar på dom fem inledande omgångarna.
Det börjades snackas om att laget troligen skulle gå igenom serien utan tappa poäng.
Men sen kom helt oväntat 2 raka förluster och laget kom ner på jorden igen efter man
nästan sett oslagbara ut innan. Tipset Frösö IF gör upp med BIK SK om vilket lag som ska ta hem seriesegern.

IFK Timrå: 
Jag vet inte riktigt vad som hände med med IFK Timrå. 
Inför säsongen var man tippad vinna serien av dom flesta.
Det efter man gjort en riktigt förssäong med en cupseger i HSKs vårcupen. 
Redan i seriens första match så hade man problem det förlust borta mot Härnösands SK med 2-4. 
Det talades om målvaktsproblem då varken Madeleine Sjödin eller Rebecka Pettersson har övertygat något under seriespelet.  Timrå måste ändå få lite cred då man vinner matcher även då spelet kanske hade varit speciellt bra.  Det känns tappet man fick starten kommer göra att man inte räcker till för att utmana BIK och Frösö om seriesegern. Topp 3 tror jag laget får fajtas om!

Härnösands SK:
  Är lag som när man är som bäst spelar jättebra fotboll,  skulle man spela på topp vid varje match så skulle man varit med och slagits om seriesegern.  Man har en tight spelartrupp där dom flesta spelarna spelat flera säsonger med varandra. Det som varit lagets akilleshäl den här säsongen är när matcherna spelats på naturgräs då har man haft det svårare.  Hemma på Högslättens konstgräs är man i stort sätt oslagbara.


Remsle UIF:  Ruif har gjort en riktigt bra våromgång, och med tanke på vilka förväntningar
som laget hade inför säsongen så har man gjort det jättebra.  Med tanke vilka spelare som man tappade efter förra säsongen: det var Amanda Öhrling, Sofia Wikner o Johanna Abrahamsson tre spelare som var ordinarie under förra säsongen.  Lagets unga spelare har höjt sig tillsammans med många andra i Ruif som blivit bättre fotbollsspelare.
Stjärnspelare Helena Liljeström kommer förhoppningsvis tillbaka till hösten + Amanda Öhrling kanske kan göra någon några fler matcher. Sedan är Elin Tjällberg påväg tillbaka efter sin otäcka korsbandskada och det kan bli en mycket välkommen förstärkning i Ruifs anfall.  Ett anfall som saknar Johanna Byström som har gått till Umeå IK för studera vid fotbollsgymnasiet i Umeå.  Tror alla Ruifare kan förvänta sig en intressant höstomgång!

Alnö IF:
  Alnö IF är nog mitt största besvikelse så långt av serien.  Hade mycket högre förväntningar av Alnö IF, var ganska säker inför säsongen och efter jag sett resultaten från försäsongen att man skulle bli ett topplag i serien. Kollar man på lagets spelarmatrial så visar det att man bör vara ett topplag:  där har vi många spelare som var med på Alnös resa från div 3 till div 1. Det är en stor förlust att supertalangen Maya Hulinder försvinner till Umeå IK nu efter speluppehållet.  Men jag känner mig ganska säker på att Alnö IF kommer göra en bättre höstsäsong än man nått resultatmässigt nu under vårsäsongen.

Långsele AIF:  LAIF har ett bra bra lag när man har sitt starkaste lag på fotbollsplanen.  Men allt som oftast under våren så har man fått spela med få spelare av olika anledningar främst på bortaplan.  Man har ju Anna Mikaelsson som kan göra i stort sätt vad som helst med ingenting.  Anna gör mål nästan hela tiden och det är Anna som är spelaren som stjärnspelaren i LAIF.  Laif har en riktigt fin förstärkning som är påväg in i laget: Alexandra Perman kommer förhoppningsvis spela ett par matcher på höstomgången.

Ope IF 2:  Har tyvärr inte allt för mycket att skriva om laget mer än att jag vet man har ett koppel med talangfulla spelare.  Man är beroende på vilka spelare som man får från a-laget för att man ska nå bra resultat.  På den här nivån väger man tyvärr för lätt.   Trots mindre bra spel så kan man ändå hålla sig kvar i serien beroende på vad man gör för resultat i matcherna mot bottenkollegorna Myssjö/Oviken.

Myssjö/Oviken:  Detta lag är absolut min största besvikelse den här säsongen.  

Visst jag hade tippat laget sist inför säsongen men jag hade förväntat mig man skulle göra en bättre säsong än vad man gjorde senast man spelade i div 2.  Det året 2011 spelade man div 2 södra norrland där blev det ett riktigt magplask för laget då man på 18 spelade matcher endast tog 1 poäng -med målskillnaden 9-103. 

Visst man kan fortfarande visa att man är ett bättre lag än vad man visat under vårsäsongen. 

Men faktum är att jag tror laget kan kliva av serien med 0 poäng -för man har verkligen gjort en urusel säsong. 

Lagets snitt på insläppta mål per match: 4,12 mål är på dock för dåligt för div 2 spel. 

Lagets livlina hänger på vad laget gör för resultat i nyckelmatchen mot Ope IF 2. 

Jag tror tyvärr redan att det är kört för Myssjö/Oviken mycket pga man förlorade lagets första match mot Ope IF 2 1-3.







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards