C-sportbloggen

Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

Kvalserien till Hockeyallsvenskan 2015/16

Av Crille - 8 mars 2014 08:04

Då var det äntligen klart vilka lag som kommer att spela kvalserien till Hockeyallsvenskan 2015/16. Lagen:Troja/Ljungby, Björklöven, Vita Hästan, Piteå HC,  Tingsryds AIF och Källinge-Ronneby IF.

C Sportsbloggen kommer självklart tippar hur man tror kvalet slutar.

1 Vita Hästen
2 Piteå HC
3 Tingsryd AIF
4 Troja/Ljungby
5 Björklöven
6 Källinge-Ronneby IF

* Ska Vita Hästen äntligen kvalificera sig till hockeyallsvenskan? Jag tror det,  man har lärt sig av sina misstag från tidigare kvalserier.  Jag tror absolut detta året är Hästens år och man har en tillräckligt stark trupp för att kunna ta hem den här serien.
* Piteå HC hur kan du tippa dom att gå upp till hockeyallsvenskan?   Då jag följt den norra div 1 serien under säsongen så har jag flera gånger följt Piteå HC.  Denna säsongen så har klubben verkligen satsat stenhårt för att nå långt.  Man har en proffsig organisation, ett starkt lag blandat med talanger från SHLklubbar från Skellefteå och Luleå.  
* Tingsryds AIF och Troja/Ljungby hade jag riktigt svårt med att placera lagen.  Troja borde ju vara storfavorit till att ta hem kvalserien.  Jag tror inte Troja kommer motsvara dom enorma förväntningarna som vilar över klubben.
Tror inte heller Tingsryds AIF räcker för att komma tillbaka till hockeyallsvenskan den här gången heller.
* Björklöven:   jag vet inte riktigt vad som har hänt med klubben - man startade hockeyallsvenskan starkt och var i början med i tabellens mittenskikt. Sedan började man förlora och förlora och det fortsatte så under resterande delen av tabellen.  Jumbo platsen i hockeyallsvenskan måste ses som ett riktigt fiasko.   Jag personligen trodde verkligen Löven var påväg upp igen när man tog sig upp förra säsongen.  Trodde man skulle satsa för att etablera sig i hockeyallsvenskan.  Istället så blev det platt fall för den klassiska klubben som har många säsonger i elitserien eller SHL som det idag heter + sm-guld i bagaget.  Trots lånen Dmytro Timashov och Victor Öhman från MoDo Hockey så tror jag tyvärr denna kvalserien blir ett fiasko för Löven.
Källinge-Ronneby IF är den klubben i kvalserien som jag känner jag har minst koll på.  När jag kollar in lagets spelartrupp så känner jag nee här ska man inte räcka till.   Självklart kan laget skrälla gå bättre än vad man tror.
Om man kollar på fjolårets kvalserie:  Hur många hade tippat att Löven skulle gå inför förra årets kvalserie?
Nej det var nog inte många.

Det hade varit jätteroligt om jag fick rätt i mina tips.   Vita Hästen och Piteå HC skulle vara helt nya lag,
då man aldrig någonsing spelat i allsvenskan med des nuvarande form.

På den tiden då allsvenskan var uppdelad i två serier norra och södra:  så lång tid är det senast lagen spelade allsvenskan.  Notera lagen har aldrig spelat superallsvenskan.

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Crille - 1 juni 2016 12:04

Tanken när jag flyttade min läsblogg till Google var att jag skulle fortsätta ha alla tipstävlingar/utmaningar här på denna bloggen.  Men eftersom det strular så kan jag helt enkelt inte ha några utmaningar alls här.Så ni som följer tipsutmaningar:  ...

Av Crille - 26 maj 2016 10:15


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   Csportsbloggen   Tipsen div 2 norra norrland syd.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg forts...

Av Crille - 24 maj 2016 18:36


Det strular för mycket med denna bloggportalen just nu.   Så f.r.om idag kommer även tipset finns på min ordinarie blogg   CsportsbloggenDiv 2 mellersta norrland - Tipsen - omg 2 utmaningen 2016Tidigare vinnare:2016:  ?2015:  Csportsbloggen2014:  Han...

Av Crille - 21 maj 2016 08:33


Tipsen div 2 norra norrland syd.Mot alla odds förra säsongen så kammade Csportsbloggen hem utmaningen mot tre starka damtränare: Andersson, Nordenberg & Lundberg.Den oerhört intressanta utmaningen Csportsbloggen vs Niklas Lundberg fortsätter.Rätt res...

Av Crille - 21 maj 2016 05:56


Under säsongen 2016 kommer ni kunna följa en mycket intressant utmaning. Vem har egentligen bäst koll på Elittan?  C´sportsbloggen, av Fotbollz?   ReglerRätt resultat = 2pRätt tecken = 1pAssi IF - Alviks IK    Slutresultat 2-1Lördag 14:00IFK Åkullsj...

Presentation

Crile´s sportsblogg kommer gå igenom mycket sport + statistik och live-rapporterings.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Crille´s sportsbloggs gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards